Konspekt lekcji WF dla kl. V
Konspekt lekcji WF
KLASA: V
Liczba uczniów: 11
Prowadzący: Zgorzelska Karolina
Temat- zadanie główne: Mała zabawa biegowa.
Cele operacyjne w zakresie:
- Umiejętności- uczeń potrafi współpracować w zespole.
- Wiadomości- uczeń wie , jakie są zasady biegu zmiennego.
- Motoryczności- uczeń kształtuje swoją wytrzymałość biegową.
- Wychowania- uczeń chętnie współpracuje w zespole.
Miejsce zajęć: boisko sportowe, teren wokół boiska Czas trwania: 45 min.
Pomoce dydaktyczne: 2 pałeczki sztafetowe
Część lekcji (czas) |
Układ działań (tok lekcji) |
Treść zadań |
Dozo-wanie |
Uwagi o realizacji- Formy, metody, środki |
Efekty |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
I Część wstę- pna
14 min. |
- zorganizo- wanie grupy i wprowa-dzenie goto- wości do za- jęć
-nastawienie uczniów do aktywnego udziału w zajęciach
-rozgrzewka, psychomoto-ryka, profilaktyka |
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, dyspozycji zdrowotnych i gotowości do zajęć.
Zapoznanie z tematem zajęć, podanie zadań lekcji. Zabawa ożywiająca „Berek spłuczka”- złapana osoba klęka na jedno kolano i unosi jedno R w górę, aby ją wybawić należy przysiąść na jej kolanie i opuścić R.
Ćw. kształtujące: - w lekkim rozkroku, krążenia G, w L i P stronę - j.w., krążenia RR w przód - j.w., krążenia RR w tył - j.w., krążenia B, w L i w P stronę - przodem do drzewa lekki odstęp, opady T na drzewo z odepchnięciem RR - tyłem do drzewa, skręty T - oparcie RR o drzewo , wymachy NN w tył - j.w., wymachy NN w bok - j.w., oparcie RR, opad T w przód, wyprost i wypchnięcie B w przód - j.w., oparcie N o drzewo, skłony do tej N, zmiana N - j.w., podskoki z dotykaniem palcami NN drzewa |
3 min.
5 min.
2x 5
10x 10x 2x 3 |
m. słowna, ustawienie w dwuszeregu
m. słowna,
f. frontalna, m. zabawowa klasyczna
f. frontalna, m. naśladowcza ścisła |
Zdyscyplinowa-nie grupy
Wprowadzenie gotowości psychofizycznej.
Rozgrzanie mięśni i przygotowanie uczniów do udziału w zabawach.
Wykorzystanie do ćw. drzew. |
II Część główna
28 min. |
Kształtowa- nie umieję- tności, doskonalenie sprawności fizycznej |
W TRUCHCIE:
Trucht w zespołach:
|
27 min.
|
f. frontalna, m . zabawowa klasyczna
f. frontalna, m . zabawowa klasyczna, podział na dwa zespoły
|
Uczniowie ustawieni w rzędzie
Uczniowie ustawieni w dwóch rzędach- zespołach- rywalizacja rzędów
|
III Część Koń-cowa 3 min. |
uspokojenie organizmu
-czynności organizacyjno -wychowaw-cze
-zachęcenie do aktywności |
1. Zabawa minutka – z pozycji skłonu w przód, po odliczeniu 1 min powrót do pozycji wyprostnej z rękami w górze. Zbiórka, podziękowanie za udział w lekcji.
Nakłonienie uczniów do podobnych zabaw na podwórku przed domem. |
2 min.
1 min.
|
f. frontalna, m. zabawowa klasyczna
m. słowna, ustawienie w szeregu
|
Zabawa pozwalająca na wyrównanie oddechu.
Zachęcenie do aktywności. |