poznajemy najblższą okolicę
Zwiedzamy naszą najbliższą okolicę...
Prowadzący: Zuzanna Pietroń
Głównym celem tych działań jest uczenie o własnym regionie i dziedzictwie kulturowym rozpoczęte od poznania historii własnej rodziny i jej korzeni,
a następnie związków rodziny z ziemią, na której żyją uczniowie.
Założeniem tego działania jest wykorzystanie metod twórczych i aktywnych, które niezaprzeczalnie wyzwalają aktywność uczniów, stwarzają im szanse na wszechstronny rozwój,
integralność wychowania z wiedzą . Nauczyciel pełni rolę przewodnika.
Realizacja treści wychowania regionalnego sprzyja zintegrowanemu charakterowi edukacji wczesnoszkolnej.
Wynika to z bezpośredniego związku z wychowaniem rodzinnym, edukacją środowiskową, polonistyczną, plastyczną, techniczną.
Rezultatem edukacji regionalnej ma być uświadomienie uczniowi sensu pojęcia „mała ojczyzna” i naturalnej potrzeby identyfikacji ze swoim regionem
oraz kierowania w działaniach dobrem swojego środowiska.
Cele edukacyjne
Poznanie najbliższego środowiska.
Wpływ domu na harmonijny rozwój dziecka.
Dostrzeganie specyfiki przyrodniczej i kulturowej najbliższej okolicy.
Uwrażliwianie dzieci na wartości kulturowe środowiska rodzinnego, „małej ojczyzny”.
Rozbudzanie zainteresowania historią wsi, gminy, regionu („małej ojczyzny”).
Wyzwalanie aktywności artystycznej uczniów.
Umożliwienie uczestnictwa uczniów w wydarzeniach kulturalnych (wystawy, przedstawienia teatralne, koncerty).
Kształtowanie emocjonalnego związku z regionem, kształtowanie patriotyzmu.
Aktywne uczestnictwo dziecka w życiu: rodziny, klasy, szkoły, społeczności lokalnej.
Uwrażliwianie dzieci na piękno dziedzictwa kulturowego i konieczności jego pomnażania.
Kultywowanie tradycji z przeszłości.
Zwiedzamy najbliższą okolicę - Głogówek - park miejski,
spacer po parku
podziwiamy piękno przyrody i zastanawiamy się jak ją chronić?
co za bujna roślina...