Wewnątrzszkolny system oceniania

Drukuj
Kategoria: Informator
Utworzono: czwartek, 31, styczeń 2013 Langfort E.

 Załącznik Nr 1 do Statutu

Szkoły Podstawowej w Biedrzychowicach

 Wewnątrzszkolne Ocenianie

w Szkole Podstawowej w Biedrzychowicach

 

Rozdział I

Cele Wewnątrzszkolnego Oceniania

Ocenianiu podlegają:

  1. a)osiągnięcia edukacyjne ucznia;
  2. b)zachowanie ucznia.

Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia ma na celu rozpoznawanie przez nauczycieli, rodziców (prawnych opiekunów) i uczniów poziomu oraz postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności wynikających z podstawy programowej, określeniu poziomu jego osiągnięć w odniesieniu do rozpoznawanych możliwości i wymagań edukacyjnych, z uwzględnieniem opinii poradni specjalistycznych.

Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły.

W szczególności ocenianie wewnątrzszkolne ucznia ma na celu:

  1. a)informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz postępach w tym zakresie;
  2. b)diagnozować indywidualne potrzeby i aktualne możliwości ucznia;
  3. c)wspierać rozwój ucznia i motywować go do dalszej pracy;
  4. d)określać indywidualne potrzeby, uzdolnienia, trudności;
  5. e)rozpoznawać zasób nabytych wiadomości i umiejętności;
  6. f)wskazywać dalszą drogę edukacji, udzielać uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
  7. g)orientację, czy uczeń potrafi stosować i w jakim stopniu nabytą wiedzę w sytuacjach typowych i nowych;
  8. h)sprawdzać umiejętność pracy samodzielnej oraz współpracy w grupie;
  9. i)upowszechniać osiągnięcia uczniów i szkoły, określać stopień opanowania standardów;
  10. j)na bieżąco dostarczać rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacjipostępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
  11. k)umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej, ewaluowania i modyfikowania programów nauczania oraz oceniania skuteczności różnych modeli kształcenia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  12. l)wdrażać ucznia do samooceny i samokontroli;
  13. m)kształtować umiejętność wyboru zgodnych z normami społecznymi wartości, rozróżniania pozytywnych i negatywnych zachowań;
  14. n)stanowić materiał do przyznawania uczniom nagród i wyróżnień za wyniki w naucezachowaniu.

Rozdział II

Zasady oceniania wewnątrzszkolnego

 

  1. 1.Oceny dokonuje nauczyciel przedmiotu (zajęć edukacyjnych), wychowawca, pracownicy pedagogiczni różnych specjalności, uczeń (poprzez samoocenę) oraz zespół uczniowski.
  1. 2.Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

-        formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;

-        ustalanie kryteriów oceniania zachowania;

-        ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;

-        przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami;

-        ustalenie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według obowiązującej skali;

-        ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;

-        ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.

  1. 3.Oceniany jest każdy uczeń z przedmiotów wyszczególnionych w planie nauczania I i II etapu edukacyjnego w zakresie:

-        zasobu posiadanej wiedzy;

-        stosowania nabytej wiedzy i umiejętności w sytuacjach typowych i nietypowych;

-        umiejętności pracy samodzielnej;

-        umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy i jej operatywności;

-        zaangażowania w proces uczenia się;

-        funkcjonowania w zespole klasowym, środowisku szkolnym i pozaszkolnym.

  1. 4.Kontrola postępów i osiągnięć ucznia powinna odbywać się w trzech kategoriach:

-        BIEŻĄCE – dotyczące aktualnej działalności ucznia, nie wymagającej odwoływania się do wiedzy wcześniejszej niż lekcje przedostatnie np. praca domowa, odpowiedź z ostatniej lekcji;

-        KRÓTKOTERMINOWE – zawierają formy sprawdzania wiedzy i umiejętności maksymalnie z 3-4 ostatnich lekcji;

-          DŁUGOTERMINOWE – badające efekt nauczania w ciągu całego etapu kształcenia, jednego roku, czy ostatnio opracowanego działu programowego np. testy, prace klasowe itp.

  1. 5.Wymienione w pkt 3 kategorie nie dotyczą przedmiotów artystycznychwychowania fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej, w których w szczególności będzie brany pod uwagę wysiłek ucznia, jego zaangażowanie oraz postawa w czasie zajęć.
  2. 6.Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności zakończone oceną to:

-          wypowiedź ustna, pisemna;

-          praca samodzielna w zeszycie ćwiczeń, przy tablicy;

-          kartkówki 3-4 ostatnich lekcji (zapowiedziane lub niezapowiedziane);

-          prace klasowe, sprawdziany

-          testy śródroczne i roczne;

-          wykonywane doświadczenia, sprawdziany umiejętności;

-          wytwory pracy uczniów;

-          prezentacje;

-          aktywność na lekcji.

  1. 7.Ze względu na indywidualne trudności dopuszcza się możliwość negocjacjinauczycielem formy sprawdzania swoich postępów.
  1. 8.Ocena powinna być:

-        jawna i obiektywna;

-        stwarzająca warunki do ukazania mocnych stron ucznia;

-        z zastosowaniem motywacji pozytywnej, podkreślającej każdy sukces;

-        uwzględniająca specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w tym: opinie z poradni psychologiczno-pedagogicznych dotyczące specyficznych trudności w uczeniu się tj. dysleksji, dysgrafii, dysortografii; orzeczenia do kształcenia specjalnego PPP oraz informacji z poradni specjalistycznych; pisemną opinię poradni o dostosowaniu wymagań edukacyjnych;

-        dająca możliwość wykorzystania różnorodnych metod aktywności;

-        uwzględniająca wysiłek włożony przez ucznia, zgłasza w takich zajęciach jak: plastyka, technika, wychowanie-fizyczne, informatyka;

-        diagnostyczna i prognostyczna.

  1. 9.Kontrola postępów uczniów powinna odbywać się w kilku wymiarach:

-        systematycznie, gdy tylko widoczny jest wysiłek ucznia;

-        na bieżąco w toku procesu lekcyjnego;

-        po zrealizowaniu części lub całego działu programowego;

-        globalnie na koniec semestru, roku szkolnego, etapu edukacyjnego.

  1. 10.Częstotliwość ocenia z zajęć edukacyjnych ujmują Przedmiotowe Systemy Ocenianiatym, że:

-        jeśli na zajęcia edukacyjne przeznaczona jest jedna godzina na tydzień, minimalna ilość ocen cząstkowych w semestrze powinna wynosić 3;

-        jeśli na zajęcia edukacyjne przeznaczone są dwie godziny na tydzień, minimalna ilość ocen cząstkowych w semestrze powinna wynosić 5.

  1. 11.Oceny cząstkoweklasach I–VI wyrażane są cyframi, semestralne oceny klasyfikacyjne mogą być zapisywane skrótem, a roczne oceny z zajęć edukacyjnych kl. IV-VI są zapisywane w pełnym brzmieniu, według poniższej skali:

Dopuszcza się stosowanie znaków „+” i „–” przy ocenach cząstkowych i semestralnych.

  1. 12.W klasach I – III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjnezajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi.
  2. 13.Wymagania edukacyjne:

13.1.        Każdy nauczyciel przedmiotu opracowuje własny lub wspólnie z innymi nauczycielami tych samych zajęć edukacyjnych (w ramach prac zespołów przedmiotowych) zestaw wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania.

13.2.        Wymagania edukacyjne zgodne z punk. 13.1 muszą być podane do wiadomości uczniom i ich rodzicom do końca września bieżącego roku szkolnego;

  1. 14.Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:

14.1.        Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.

14.2.        Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, następuje także na podstawie opinii niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, o której mowa w art. 71b ust. 3b ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty.

14.3.        Dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo nauczania indywidualnego nauczania dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia następuje na podstawie tego orzeczenia.

14.4.        Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza, oraz na czas określony w tej opinii, na pisemny wniosek rodziców.

14.5.        W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.

14.6.        Dyrektor szkoły, na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art.71b ust.3b ustawy, zwalnia ucznia z wadą słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia na danym etapie edukacyjnym.

14.7.        W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania zwolnienie z nauki drugiego języka obcego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.

14.8.        W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.

14.9.        Za ocenianie dzieci z niepełnosprawnością uczęszczających do klas masowych odpowiada nauczyciel przedmiotu przy ścisłej współpracy ze specjalistami udzielającymi uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej bądź dydaktyczno-wyrównawczej.

14.10.    Odpowiedzialnym za ocenianie ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego jest nauczyciel prowadzący te zajęcia. Ocena musi odzwierciedlać diagnozę, prognozę i propozycję zachowania ciągłości edukacyjnej dziecka.

 

  1. 15.Ocenianie:

15.1.        W klasach edukacji wczesnoszkolnej tj. kl. I – III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi.

15.2.        Ocena w formie opisowej polega na określeniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w zakresie:

15.3.        Ustalając wymagania edukacyjne na poszczególne oceny cząstkowe nauczyciele kierować się powinni zasadami pomiaru dydaktycznego, podstawą programową oraz specyfiką zajęć edukacyjnych w klasach I – III szkoły podstawowej.

15.4.        Wymagania edukacyjne na oceny w klasach IV-VI:

  1. 16.Ocena z zachowania spełnia funkcje wychowawcze i ma mobilizować ucznia do samokontroli i samowychowania. Powinna mieć charakter całościowy tzn. obejmować jak najwięcej elementów jego postępowania. W ocenianiu uwzględniamy wszystkie pozytywne i negatywne przejawy postępowania i działalności uczniów.

16.1.   Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o:

16.2.   W klasach I – III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania są ocenami opisowymi.

16.3.   Roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej ustala się według następującej skali:

16.4.   Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:

16.5.   Uczeń będzie oceniany w następujących zakresach postępowania:

16.6.        W ocenianiu zachowania punktem wyjścia jest ocena dobra, którą uczeń otrzymuje awansem na początku roku szkolnego i II semestru bez względu na to, jaką ocenę uzyskał poprzednio.

16.7.        Stopień pilności i systematyczności – czynniki podwyższające ocenę powyżej poprawnej:

16.8.        Czynniki negatywne obniżające ocenę poniżej poprawnej:

  1. a)wszystkie godziny usprawiedliwione – zach. wzorowe lub bardzo dobre
  2. b)do 8 godzin nieusprawiedliwionych – zach. dobre
  3. c)od 9 do 15 godzin nieusprawiedliwionych – zach. poprawne
  4. d)od 15 do 20 godzin nieusprawiedliwionych – zach. nieodpowiednie
  5. e)powyżej 20 godzin nieusprawiedliwionych – zach. Naganne

 

16.9.        Uczeń, który opuścił:

16.10.    Podstawą do obniżenia oceny są nagminne spóźnienia (powyżej 5), nieobecności na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych .

16.11.    Kultura osobista – czynniki pozytywne podwyższające ocenę:

16.12.    Czynniki negatywne obniżające ocenę:

16.13.    Stopień przestrzegania norm społecznych – czynniki pozytywne:

16.14.    Czynniki negatywne obniżające ocenę:

16.15.      W przypadku wyjątkowo drastycznych wykroczeń (kradzież, elementarne naruszanie norm prawnych, drastyczne naruszanie norm obyczajowych) wychowawca klasy może uczniowi wystawić ocenę nieodpowiednią nawet wtedy, gdy był pod innym względem wzorowy.

16.16.      Ocenę za zachowanie ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii innych nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenionego ucznia.

16.17.      Ocena klasyfikacyjna z zachowania nie może mieć wpływu na stopnie z przedmiotów nauczania, promocję i ukończenie szkoły (z zastrzeżeniem punktu 16.18).

16.18.      Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania.

16.19.      Uczeń, któremu w danej szkole po raz trzeci z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej w danym typie szkoły nie kończy szkoły.

16.20.      Wychowawca jest zobowiązany zapoznać z powyższym regulaminem uczniów na godzinie do dyspozycji wychowawcy oraz rodziców na pierwszym zebraniu w danym roku szkolnym.

16.21.      Stosowane skróty ocen zachowania:

Rozdział III

Klasyfikowanie i promowanie

  1. Klasyfikacja śródroczna będzie dokonywana w terminie określonym jako tydzień przed zakończeniem I semestru, a klasyfikacja końcoworoczna na tydzień przed zakończeniem zajęć dydaktycznych w danym roku szkolnym.
  2. Ocena semestralna i roczna uwzględnia w różnych proporcjach określonych w przedmiotowych systemach oceniania oceny cząstkowe za różne formy działalności ucznia zgodnie z punktem 15 i 16 rozdziału II
  3. Klasyfikowanie końcoworoczne w klasach I-III polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia i ustaleniu jednej oceny klasyfikacyjnej oraz oceny zachowania w formie opisowej
  4. Klasyfikowanie końcoworoczne w klasach IV-VI polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w danym roku szkolnym z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustalaniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania.
  5. Oceny klasyfikacyjne ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a ocenę zachowania wychowawca klasy
  6. Na miesiąc przed klasyfikacyjną radą pedagogiczną nauczyciel informuje uczniów o grożących rocznych ocenach niedostatecznych. W tym samym czasie wychowawca klasy informuje rodziców na piśmie o grożących ocenach niedostatecznych. W swojej teczce wychowawcy przechowuje potwierdzenia przyjęcia pisma
  7. Na tydzień przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej poszczególni nauczyciele informują ucznia i jego rodziców o przewidywanych rocznych ocenach klasyfikacyjnych i nagannym oraz nieodpowiednim zachowaniu, a także o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
  8. Uczeń klasy I-III otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej. Ucznia klas I-III można pozostawić na drugi rok w tej samej klasie tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych opinią wydaną przez lekarza lub poradnie specjalistyczne oraz po zasięgnięciu opinii rodziców.
  9. Począwszy od klasy czwartej uczeń otrzymuje promocje do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny klasyfikacyjne końcoworoczne wyższe od stopnia niedostatecznego
  10. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego lub kilku zajęć edukacyjnych z powodu nieobecności na w/w zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na nie w szkolnym planie nauczania.
  11. Uczeń nie klasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
  12. Uczeń (lub jego rodzice) nie klasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zwrócić się z pisemną prośbą do Rady Pedagogicznej o egzamin klasyfikacyjny.
  13. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami.
  14. Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w formie pisemnej i ustnej. Egzamin klasyfikacyjny z plastyki, muzyki, techniki, informatyki i wychowania fizycznego ma formę zadań praktycznych. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza nauczyciel danych zajęć edukacyjnych w obecności, wskazanego przez dyrektora szkoły, nauczyciela takich samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych.
  15. Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący indywidualny tok nauczania oraz uczeń spełniający obowiązek szkolny poza szkołą. Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą nie obejmuje obowiązkowych zajęć edukacyjnych: technika, plastyka, muzyka i wychowanie fizyczne oraz dodatkowych zajęć edukacyjnych. Uczniowi temu nie ustala się oceny zachowania.
  16. Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia, o którym mowa w pkt. 15 przeprowadza komisja, powołana przez dyrektora zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.
  17. Począwszy od klasy IV, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna       może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
  18. Termin i tryb przeprowadzenia i powołania komisji na egzaminu poprawkowy wyznacza dyrektor szkoły zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych
  19. Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, rada pedagogiczna może jeden raz w ciągu całego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych obowiązkowych, pod warunkiem, że te obowiązkowe zajęcia edukacyjne są, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, realizowane w klasie programowo wyższej. Uchwała taka może mieć miejsce w odniesieniu do tego samego ucznia tylko jeden raz w czasie danego etapu edukacyjnego.
  20. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
  21. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Roczna ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
  22. Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, szkoła, w miarę możliwości, stwarza uczniowi szansę uzupełniania braków.
  23. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych i zachowania jest ostateczna z zastrzeżeniem punktu 24.
  24. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie       przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalenia tej oceny. Zastrzeżenie mogą zgłosić w terminie 7 dni od dnia zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
  25. W przypadku stwierdzenia niezgodności w zakresie ustalenia oceny (pkt 20-21) dyrektor szkoły powołuje komisję, która:
  1. Do punktu 25 stosuje się przepisy rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
  2. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celująca roczną ocenę klasyfikacyjną .
  3. Uczeń kończy szkołę podstawową jeżeli w wyniku klasyfikacji końcoworocznej uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych w klasie programowo najwyższej oraz roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych oraz przystąpił do sprawdzianu po klasie szóstej.
  4. Uczeń kończy szkołę lub otrzymuje promocję z wyróżnieniem, jeżeli uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.

 

Rozdział IV

Sposoby informowania o osiągnięciach ucznia

 

  1. Informowanie ucznia nastąpi poprzez:
  1. Informacje dla rodzica o osiągnięciach i postępach edukacyjnych będą przekazywane w następujących formach:
  1. Informacja dla Rady Pedagogicznej i dyrekcji szkoły:

Rozdział V

Prawa i obowiązki pracowników pedagogicznych, uczniów i rodziców

  1. Nauczyciel – pracownik pedagogiczny ma prawo:
  1. Nauczyciel ma obowiązek:
  1. Uczeń ma prawo do:
  1. Uczeń ma obowiązek:
  1. Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do:
  1. Rodzice mają obowiązek: